allasbroder

Direktlänk till inlägg 15 januari 2016

En stinkande sanning av en rutten verklighet....

Av Joakim Eriksson - 15 januari 2016 19:58

               

I över tjugo år har jag arbetat som undersköterska i Sölvesborgs kommun. Under alla dessa år har jag varit medlem i fackförbundet Kommunal. Och sedan ungefär tio år tillbaka i tiden har jag varit arbetsplatsombud och skyddsombud på min arbetsplats Svalan. Som en liten pusselbit av stora kommunal, som en liten representant för rättvisa och rättigheter. Men alltid med helhjärtad omsorg och kärlek för mina arbetskamraters bästa.


Idag har allt mitt förtroende för Kommunals förbundsstyrelse och förbundsledning totalt förintats och begravts i en djup dynga av svek och lögner.


Med hundratusentals medlemmar från en lågavlönad och kvinnodominerad yrkeskategori, där varje krona i fackföreningsavgiften är högst kännbar för så gott som varenda enskild medlem, med dessa hederligt betalande medlemsavgifter så har de högst styrande inom Kommunal lattjat bort miljontals kronor på en lyxkrog med nakenshower, semestrat på en ö alldeles gratis utan att betala, arrangerat spritfester för flera hundratusentals kronor, langat lådvis med viner till Kommunals festvåning, spenderat medlemmarnas avgifter på lyxhotell i London med krognotor och resekostnader som återigen når en nivå av hundratusentals kronor. Dessutom förfogar Kommunal över attraktiva lägenheter i centrala Stockholm dit Socialdemokratiska höjdare tillsammans med toppar inom Kommunal och nära anhöriga till dessa smitit före bostadsköer och alla andra gällande paragrafer och lyckats skaffa sig ett attraktivt boende före tusentals andra köande.


Allt medan vi medlemmar varannan vecka fått Kommunalarbetaren och en årlig fickalmanacka i postlådan, så har dessa fackliga höjdarpampar med redan skyhöga grundlöner festat, rest och skålat hejdlöst med Kommunala medlemspengar på olika lyxkrogar, festvåningar och lyxresor. Och för den som har önskat sig kunna se live framträdanden av porrstjärnor eller njuta av Tony Irwings svingande och nakna ballar, så har detta kunnat åtnjutas på en av de nattklubbar som Kommunal driver i Sthlm.


Trots att man är luttrad och van över hur Svenska makthavare, politiskt förtroendevalda och olika fackförbund tidigare genom åren lattjat och levt loppan med skattemedel och sina undersåtars surt förvärvade slantar, så vänjer jag mig aldrig vid dessa kriminellt diskriminerande och vedervärdiga handlingar från sinnessjukt egoistiska människor, som utnyttjar sina maktpositioner för egen vinning.


Och likt ett sektbeteende väsen så skyddar och värnar de om varandra bakom stängda dörrar, där fallskärmar, bonusar och höjda löner gemensamt skålas och flinas fram.


Och allt medan åren går och journalister fortsätter gräva  fram och servera oss snuskigt ekonomiska perversiteter från skatte- och medlemsfinansierade verksamheter,  så bara fortsätter dessa hutlösa skandaler att möta oss vanliga Svenssons utan att något händer.


Hur får man ett slut på dessa vidriga och orättvisa handlingar.  


Istället för att ställas inför rätta för att olagligt ha utnyttjat Kommunals medlemmars betalda fackföreningsavgifter på egna resor och berusande krogbesök, så får Kommunals tredje vice ordförande Anders Bergström ett avgångsvederlag i flermiljonklassen som gör att han kan fortsätta leva flott och grina ner på alla oss medlemmar under resten av sitt liv.


Hur kan detta ens få vara lagligt möjligt.


Hallå.


I går morse på jobbet så möttes jag av arbetskamrater som pratade om att gå ur facket för dessa stinkande sanningar som grävts fram av Aftonbladet.


Vad skulle jag svara.


Jag förstår dem.


För vem vill fortsätta försörja människor som är oärliga sitt uppdrag och som blåst hundratusentals människors surt förvärvade avgifter för sina egna högst privata vinning.


Men jag blundar inte och bara sticker huvudet i sanden. Som så många andra makthavare i förtroendevalda positioner gör när sanningen inte passar in i den repfria spegelbilden framför dem eller stämmer med budorden de fått sig inpräntade.


Jag kräver att hela Kommunals förbundsstyrelse och förbundsledning avgår med omedelbar verkan. Och jag kräver att vi får till en lagändring som i framtiden förbjuder all form av fallskärsavtal inom alla fackförbund. För att en gång för alla få slut på sådana här skandaler.


Vi kan väl börja där.


För nånstans så måste vi ju börja.


Annars tänker jag också hoppa av denna stinkande verksamhet som styrs av lögnhalsar utan ett uns av skam i sina kroppar....


///  Jocke


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joakim Eriksson - 2 oktober 2019 14:53

Almanackans inskrivna rader går aldrig att rubba eller sudda ut denna dag. Som en evig flaskpost har den tagit sin plats av historiens unika vingslag. 5 november 1981. Dagen då jag för första gången i livet mötte Lund och sjukhuset där....

Av Joakim Eriksson - 26 september 2019 23:58

De två milen längs väg 35 och farmor och Nores Möckelhult till Östergötland, Åtvidaberg och adressen Sockenvägen 6 kunde jag närmast utantill. Kilometer genom dygnets alla skiftningar längs varierande landskap av skog, ängar, söta och glittrand...

Av Joakim Eriksson - 20 september 2019 13:31

        Under två av alla mina älskade somrar som passerat gick mitt liv på grund…    Sommaren 1981 kom för alltid att förändra min framtid.   Det var då cancern invaderade mitt 11-åriga jag.   38 år senare kom sommaren 201...

Av Joakim Eriksson - 9 september 2019 22:13

I mitt senaste inlägg släppte jag fram det passionerade ångloket bakom en gryning, genom att låta den hålla ett eget litet tal. Denna framrusande vackra, men tyvärr ack så ofta blygsamma akt och tonart av dygnets alla beståndsdelar. För när en...

Av Joakim Eriksson - 31 augusti 2019 05:51

Gryningen nalkas. Ömt och försiktig tassar den fram. Lugnet. Stillheten. Förväntan. Hemlighetsmakeriet. Gryningen vakar över det ännu obesökta, okända. Det blanka tomma, repfria pappret. För lördagen. 31 augusti. 2019. Nattens svar...

Ovido - Quiz & Flashcards